„POSKROMIENIE CUKRZYCY”
konkurs plakatowy kierowany do studentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce

Konkurs plakatowy „POSKROMIENIE CUKRZYCY” to jedna z aktywności odbywających się w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „DŁUŻSZE ŻYCIE Z CUKRZYCĄ” (www.dluzszezyciezcukrzyca.pl), realizowanej z inicjatywy firmy Boehringer Ingelheim w partnerstwie m.in. z Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków i portalem mojacukrzyca.org.

Ogólnopolska kampania edukacyjna „Dłuższe życie z cukrzycą” ma na celu podnoszenie świadomości na temat cukrzycy, w tym cukrzycy typu 2, która dotyczy 80% chorych oraz zagrożeń związanych z tą chorobą, ze szczególnym uwzględnieniem powikłań sercowo-naczyniowych. W ramach kampanii realizowane są działania skierowane na poszerzanie wiedzy z zakresu kontroli cukrzycy, poprawy jakości i długości życia pacjentów. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie na edukację społeczną w obszarze diabetologii, w ramach kampanii prowadzone są także akcje dotyczące profilaktyki cukrzycy wśród zdrowych osób.

Konkurs plakatowy „POSKROMIENIE CUKRZYCY” ma charakter otwarty i kierowany jest do studentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie pracy artystycznej w formie plakatu formatu B1 pion, wykonanego dowolną techniką artystyczną, który będzie nawiązywał do tematu konkursu „POSKROMIENIE CUKRZYCY” i zwróci uwagę na najgroźniejsze powikłania cukrzycy takie jak udar mózgu czy zawał serca.

W konkursie mogą brać udział tylko osoby pełnoletnie. Plakat ma dotyczyć tematu konkursu i /lub nawiązywać, w swojej wymowie, do kampanii społecznej „Dłuższe życie z cukrzycą”.

Uczestnicy konkursu mogą wykorzystać wszelkie formy wyrazu, które prowadzą do stworzenia plakatu w formacie B1 pion (70x100, 300 dpi; docelowo potrzebny plik do druku tiff., psd.; w pierwszej kolejności uczestnicy przesyłają plik JPG na adres cukrzyca@primum.pl). Integralną częścią każdej pracy będzie logotyp kampanii o szerokości 10 cm w podstawie oraz adres strony internetowej www.dluzszezyciezcukrzyca.pl. Logotyp na plakacie (do pobrania z ww. strony).

Konkurs odbywa się w terminie od 9 września do 25 października 2019 r. Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane podczas wydarzenia z okazji Światowego Dnia Cukrzycy w listopadzie 2019 r.

Mecenasem i jurorem projektu jest Andrzej Pągowski – artysta grafik, autor plakatów zapowiadających sztuki teatralne.

Wybrane przez jury prace konkursowe, będą eksponowane w ramach kampanii edukacyjnej „Dłuższe życie z cukrzycą”, w tym m.in. prezentowane w formie wystawy i/lub pokazu slajdów i/lub wydane jako wydruki np. z okazji obchodów Światowego Dnia Cukrzycy i innych wydarzeń edukacyjnych prowadzonych w ramach kampanii.

Do pobrania:

1. REGULAMIN KONKURSU
2. FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
3. LOGO KAMPANII DZZC